Následníci

Benátky

Ahojte!

     Benátky, mesto s veľa príbehmi, ktoré sa stali, teraz sa dejú alebo sa ešte len stanú. Aj môj trojdňový výlet do tohto krásneho mesta sa už ako príbeh zapísal do jeho uličiek, zákutí a mostov.
     Výlet do Benátok bol čisto spontánny. Nikdy som tam nejako extra netúžila ísť, ale keď sa doma zavelilo, že ideme, nemohla som nesúhlasiť. Jednak preto, že by som do konca života bola v očiach príbuzných ako „tá čo pokazila rodinnú dovolenku“😂, ale aj preto, že jedna moja časť tajne túžila toto miesto vidieť.








     Keď som prvýkrát uvidela Benátky, musela som súhlasiť s týmto citátom: „Tam, kde sa stratíš, to je jediné miesto, kam stojí za to ísť.“-Tiziano Scarpa. V „meste na mori“ sme sa stratili viackrát. Je tam totiž toľko uličiek, námestí a podchodov, že nevieš či sa stále točíš v jednom kruhu alebo si už na míle vzdialený od svojho hotela.😕







     Mňa najviac zaujalo Námestie svätého Marka. Mohutné budovy a majestátny Dóžov palác vás oslnia ich krásou, ale na druhej strane sa pri nich cítite ako malé smietky.👇








      Ďalším prvkom, ktorého je tam naozaj neúrekom, sú mosty a samozrejme gondoly. Určite mnohým z vás sa pri slove Benátky v hlave vynoria gondoly a skúsení gondolieri, ktorí dokážu prejsť pár centimetrov od susednej lode a pri tom ju nepoškriabať. Gondoly sú naozaj vychýrenou turistickou atrakciou Benátok, avšak ja som ju nevyskúšala. Azda aj preto, aby som mala dôvod sem prísť ešte raz.❤











Krásny Most nárekov

     Zhrnula by som to asi takto. Ak stále neviete kam v lete ísť (aj keď ja skôr odporúčam mesiace, keď tam nie je toľko turistov), všetkými desiatimi vám odporúčam Benátky. Mne učarovali a možno učarujú aj vám.👄😍







                                                                                                                         ❤ XOXO Vicki